25.05.2019
RSD viert zijn 10e verjaardag!
Het is reden voor een feest: RSD viert zijn 10e verjaardag!
In 2009 begon RSD met een reis naar Cappadocië. Vandaag de dag, in 2019, zijn wij met bijna 2 miljoen klanten een van de grootste touroperators van studiereizen in Europa met een wereldwijd topassortiment en een grote populariteit.
Een groot succesverhaal:
Wie RSD en zijn medewerkers kent, is niet echt verbaasd over het sterke aanbod van RSD. Want bij RSD worden talenten en vakkennis gecombineerd: veel ervaring met toerisme en verkoop, creativiteit en flexibiliteit, visie en moed voor nieuwe dingen. En last but not least: echt teamwork.
Een blik op het huidige RSD-reisaanbod is als een adembenemende wereldreis met bestemmingen van de Azoren tot Cyprus. Met mooie vakantieweken aan het strand. Daarnaast zijn er scheepsreizen op de Middellandse Zee, het Caribisch gebied en naar Antarctica. Met fascinerende exotische bestemmingen, bijvoorbeeld naar India, China of Kenia. En ongelooflijke luxe, naar Dubai bijvoorbeeld.
Typisch voor de RSD-reiscreaties: Ze zijn modulair opgebouwd, zodat onze klanten de basisprogramma’s en aanvullende pakketten apart kunnen boeken. De reizen bieden bezoeken aan verschillende UNESCO-werelderfgoedlocaties. Dan zijn er natuurlijk de hoge kwaliteits- en servicenormen. Altijd aan de zijde van onze gasten: gekwalificeerde meertalige reisleiders.
Een onderzoek onder meer dan 40.000 RSD-vakantiegangers gaf ons een totaalcijfer van 1,48, een „zeer goed“ als een topcijfer voor RSD-reizen.
Prijs-kwaliteitverhouding: ongeëvenaard
„Bij alle reizen ligt de focus op de wensen van de klant, de haalbaarheid en de aantrekkelijkheid, aldus de Duitse RSD-directeur Horst Zsifkovits. Haalbaarheid houdt in: de bestemming moet politiek stabiel zijn, d.w.z. veilig.
RSD concentreert zich daarbij op een beheersbaar aantal bijzondere landen. Daar kan RSD de hotels, luchtvaartmaatschappijen en busmaatschappijen een hoog aantal gasten en een constante bezettingsgraad garanderen, ook in het voor- en naseizoen. Gevolg: Top-inkoopprijzen voor toeristische diensten. Het resultaat: een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding voor onze RSD-klanten.
RSD kan ook profiteren van projecten ter bevordering van het toerisme. De goede samenwerking met haar partners in de landen heeft de afgelopen tien jaar een vertrouwensbasis gecreëerd. Voor de gerenommeerde Noorse rederij Hurtigruten wordt RSD zelfs beschouwd als „Best Partner“ 2019.
De consequent ontwikkelde internationalisering is ook een onderdeel van de strategie: Tegenwoordig worden RSD-reizen aangeboden in 13 Europese landen en meer dan de helft van de vaste klanten van RSD komt uit het buitenland. Naast het Duitse RSD-kernteam werken dagelijks bijna 100 medewerkers in het buitenland voor dienstverleners van RSD – voornamelijk in de klantenservice en de ordertelefoon.
Spectaculaire nieuwe bestemmingen
RSD vernieuwd en optimaliseert voortdurend het reisaanbod. Ook dit is een pijler die het voortdurende succes van de afgelopen jaren heeft gedragen. „Korte lijnen, vlakke hiërarchieën en snelle beslissingen helpen ons om als team creatief te reageren op elke uitdaging, ook als er weinig tijd is“, zegt RSD-directeur Horst Zsifkovits. Daarmee bedoelt hij ook een snelle reactie op politieke crises door het productaanbod aan te passen.
En natuurlijk: U vindt steeds weer nieuwe, spannende reisdoelen in het aanbod van RSD. Zo zijn er voor de nabije toekomst een tiental nieuwe reizen gepland of opnieuw opgenomen in het reisassortiment. Zoals bijvoorbeeld een 10-daagse China & Dubai-combi, een 16-daagse expeditiecruise met Zuid-Amerika & Galapagoseilanden, een charmante 12-daagse combinatie van Zuid-Afrika en Dubai en dan deze grote hit: een spectaculaire wereldcruise met het cruiseschip Costa Deliziosa: een reis van 127 dagen die niets te wensen zal overlaten! Nieuwe reizen naar Jordanië, Ierland, Noord-Spanje, Egypte, Thailand en Namibië zijn ook gepland of kort geleden geïntroduceerd.