30.06.2014
Hoge scores voor RSD-chauffeurs
Onder een perfect georganiseerde educatieve reis van RSD vallen niet alleen zorgvuldig uitgezochte hotels of gekwalificeerde en vaak hooggeprezen reisleiders. Ook de buschauffeurs moeten echte professionals zijn: betrouwbaar en gericht op het welzijn van de gasten. Onze Turkse partner NBK Touristic in Antalya heeft er steeds een waakzaam oog voor, de behoeften van de gasten en de kwaliteitsnormen van RSD ter plekke om te zetten.
Hoeveel succes ze daarmee oogsten kan directeur Recep Yavuz van NBK aan de hand van enquêtes bevestigen: in de 70.000 enquêteformulieren die onze gasten invulden over hun reizen van de afgelopen winter, kregen de chauffeurs voor RSD weer uitstekende beoordelingen. Maar Recep Yavuz wilde het beeld nog helderder krijgen. Hij vroeg ook zijn reisleiders naar hun mening over de 350 buschauffeur-collega’s. Het resultaat: Ook hier veel lof voor de mensen aan het stuur van de bussen van RSD. Het lof betrof zowel hun omgang met de reizigers als hun presentatie en hun correcte rijstijl.
In ieder geval zorgden de teams van buschauffeurs en reisleiders gezamenlijk voor een goede dienstverlening over de hele linie, aan 200.000 RSD-gasten uit elf Europese landen. Daarbij legden de reisgroepen zonder problemen of ongelukken zegge en schrijve negen miljoen kilometer af tussen Antalya, Izmir, Cappadocië en Istanbul. De buschauffeurs weten wat er van ze verwacht wordt – door RSD en door de gasten. Belangrijk voor hun motivatie: ze waren ondergebracht in dezelfde hotels en aten in dezelfde restaurants als onze gasten.
De tien chauffeurs die het best beoordeeld werden door de reisleiders, kregen niet alleen een oorkonde van NBK Touristic, maar ook een premie ter hoogte van een maandloon. NBK-Chef Yavuz: «Wij weten dat de gasten van RSD op deze collega’s kunnen bouwen. En de chauffeurs verheugen zich erop om het volgende seizoen weer van de partij te zijn.»